ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Коли очікувати космічного світанку? В деяких з найбільш віддалених галактик може ховатись відповідь

Этот текст также доступен на русском языке
Снепшот еволюції галактик та зірок за декілька сотень мільйонів років після Великого вибуху (зображення взяте з симуляції). Галактичні волокна газу позначені пурпуровим, сяйво зірок – білим, а високоенергетичне випромінення з наймасивніших зірок – жовтим. Credit: Harley Katz, Beecroft Fellow/Univ. Oxford

Світло перших днів Всесвіту показує, де запалювались зорі після Великого вибуху.

Якщо знати вік людини, легко порахувати, коли вона народилась. Зараз астрономи проводять подібні розрахунки для деяких найстаріших галактик Всесвіту. Це дозволить оцінити час космічного світанку, періоду, коли з’явились перші зорі.

Ніколас Лапорт з Кембриджського університету, Сполучене Королівство, разом зі своїми колегами перевірив шість галактик, що були потенційно визнані давніми. Щоб оцінити їх вік, команда проаналізували світло зірок, що надходять з цих галактик. Вони шукали сигнатури гідрогену, якій найкраще характеризує вік зірки. Команда також зазначає, що світло з деяких галактик прямувало до Землі протягом 13 мільярдів років. Це означає, що ми бачимо ці галактики, коли минуло менше ніж 550 мільйонів років після Великого вибуху.

Два вимірювання, зібрані разом, свідчать, що перші зірки в цих галактиках засяяли, коли Всесвіту було від 250 до 350 мільйонів років.

Автори дослідження розраховують, що Телескоп імені Джеймса Вебба, запуск його запланований на цей рік, буде здатен побачити галактики у період їх раннього формування.

Mon.Not.Astron.Soc. (21 червня 2021)

Посилання на оригінал тут.

Увійдіть, щоб читати ще 2 коментаря, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Неймовірна Лея С.

Тут же статья была про теорию цикличности Вселенной и про то, что Большой взрыв был далеко не первый. Некоторые черные дыры и, возможно, галактики могли остаться еще от предидущих циклов.