ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Група астрофізиків відстежила найбільшу чорну діру з будь-коли виявлених

Этот текст также доступен на русском языке
Погляд художника на надмасивну чорну діру, маса якої у 30 мільярдів разів перевищує сонячну. Зображення: ESA/Hubble/DSS/Nick Risinger/N. Bartmann

Міжнародній команді вчених уперше в історії вдалося виявити й дослідити чорну діру за допомогою гравітаційного лінзування. Більш того, з масою в 30 мільярдів сонячних вона є ймовірним кандидатом на роль найбільшої відомої нам ЧД.

Гравітаційне лінзування – явище, передбачене загальною теорією відносности, що полягає у викривленні простору-часу в присутності масивних об’єктів. З погляду спостерігача, гравітаційна лінза «збільшує» джерела світла, що знаходяться за нею – тому астрономи використовують цей феномен для дослідження далеких галактик.

З іншого боку, за характером викривлення можна багато дізнатися про саму лінзу – наприклад, розташовану за 2,7 мільярда світлових років від нас галактику Abell 1201 BCG. Використовуючи спостереження космічного телескопа «Габбл» та суперкомп’ютер COSMA8, науковці провели тисячі симуляцій проходження крізь неї світла від більш віддаленої галактики. Вони дійшли висновку, що Abell 1201 BCG має містити надмасивну чорну діру – найбільшу з будь-коли виявлених.

Це – перша чорна діра, відкрита за допомогою гравітаційного лінзування. Астрономи сподіваються, що в майбутньому цей метод дасть змогу людству краще дослідити «сплячі» чорні діри – такі, що не мають акреційного диска й тому невидимі в будь-якій частоті випромінювання.

Увійдіть, щоб читати ще 1 коментар , брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Фальшивий Ерролович

Самой большой эта черная дыра является только с очень большой натяжкой из-за неточности, присущей самому методу. Кстати, и в заметке по ссылке говорится всего лишь об одной из ... Как вариант могу предложить самая большая среди неактивных ЧД.