PopularEditorialNewBest

Британія та космос?

В закладки

Експертна група Королівського астрономічного товариства (RAS) сьогодні представила доповідь (прим.перек. — програма була презентована 18 жовтня 2005) у якій закликає уряд Сполученого королівства змінити їх довгострокову політику щодо фінансування космічних польотів з екіпажем. Автори доповіді доводять, що залучення людей до таких місій надзвичайно важливо. На їх думку наукове дослідження Місяця та Марса неможливо лише з залученням роботів.

У грудні 2004 RAS  сформувало комісію в яку запросили 3 незалежних експертів. Їх метою було визначення наукової необхідності польотів космічних кораблів з екіпажем в місіях з вивчення космосу. «Якби ви спитали нас 10 місяців тому, ми певно відповіли ні», — розповідає фізик Франк Клос з Ексетерського коледжу, Оксфорд, який очолив групу експертів. Проте після тривалих консультацій з різними експертами в робототехніці, авіації, медицині та інших сферах, комісія кардинально змінила їх позицію.

Доповідь визначає 3 основних виклики в дослідженні космосу: аналіз поверхні та верхніх шарів кори Місяця для вивчення важливих аспектів історії нашої сонячної системи, повномасштабний пошук життя на Марсі та вивчення історії розвитку червоної планети. Подібні дослідження дозволяють знайти відповідь на питання чи унікальне життя у Всесвіті, та які майбутні перспективи у нашої планети. Експерти вважають, що жодне з цих питання не може бути вирішене лише роботами.

Час публікації доповіді збігається з деякою лібералізацією уряду Сполученого королівства, щодо участі в програмі Аврора Європейського космічного агентства. Програма має на меті дослідження сонячної системи людьми та роботизованими системами. Сполучене королівство погодилось перераховувати 5 мільйонів фунтів (8,7 мільйонів доларів) щорічно на підготовчу фазу програми. Залучення людей до майбутніх досліджень космічного простору буде коштувати 150 мільйонів фунтів (260 мільйонів доларів) на рік щонайменше на 20 наступних років.

Попре те, що доповідь несе рекомендаційний характер, речник ЄКА Франко Банацина вважає ні новини «приємними». Проте Геррі Глімор з Університету Кембриджа впевнений, що уряд не прислухається до цих рекомендацій. «Переважна більшість британських вчених вороже ставиться до космічних польотів з людьми на борту», — прокоментував він. Він зовсім не стурбований ізоляцією королівства від міжнародних зусиль з висадки чоловіка чи жінки на Марс. «Іноді, краще не бути на стилі», — сказав Глімор.

Science (18 жовтня 2005) Посилання на оригінал тут.

Звёздный Илон

«Іноді, краще не бути на стилі», - сказав він. "Особливо коли немає грошей", додаю я.

Занимательная Алиса Селезнёва

Навіть гарно забезпечені Британці імпотентні, в аспекті пілотованого космосу. Вже і ціну їм Ілон значно знизив і працює ще. А їм все не так.

Начинающий Марк Уотни