Mars cycler

4В закладки

Знаєте такого собі Базза Олдріна? Ну астронавт, який другим ступив на Місяць (після Ніла Армстронга).

Базз Олдрін

Крім всього іншого він був першим, хто (вручну!) обрахував орбіту для марсіанського «рейсового автобуса» — «Mars cycler» (en).

Цікава ідея (не його, але…), на тему знайти таку орбіту, щоб літати між Марсом і Землею просто по інерції (власне між будь-якими двома небесними тілами), звичайно ж не приземляючись. (Ну там ще гравітаційний маневр враховується, щоб швидше було — дарма поряд з планетами пролітаємо чи що?) Суть в тому, що такому «автобусу» буде потрібно самий мінімум палива — для уточнюючих мінімальних корекцій, і тому «автобус» може бути дуже важким. Скажімо на нього можна буде поступово навісити будь-яку кількість захисту від радіації. Можна облаштувати на ньому басейн. Або возити ядерний реактор. Або запас їжі і повітря для ста чоловік і на п’ять років. Адже політ — по інерції. І Олдрін вирахував траекторію між Землею і Марсом. Її зараз так і називають — «Aldrin cycler».

Базз Олдрін і його модель марсіанського «автобуса»
джерело: https://i.imgur.com/3cnFO3d.png

Так, знадобляться два окремі шаттли (можна одноразові або багаторазові, і можна більше ніж два, скажімо двадцять, або двісті). Олдрін їх називає «таксі». Один — щоб наздогнати «автобус» на першій планеті (і вирівняти швидкість!), щоб завантажити «автобус», а інший — щоб «розвантажити» під час прибуття. І, можливо, окремі шаттли щоб на кожній планеті одночасно і завантажувати і розвантажувати, тобто всього чотири комплекти. А може інколи можна буде обійтися і одним. Якщо, скажімо, пасажирів мало, а припаси всі вже у автобусі.

Політ не дуже швидкий, але і не надто повільний (власне, досить швидкий — по космічним масштабам). Рейси не дуже часто (для Марсу повний цикл туди і назад десь 2 роки займає, причому з Землі на Марс всього 146 днів, і назад так само, але ще частина шляху йде по еліпсу «від Землі до Землі» і «від Марсу до Марсу»), але можна влаштувати два такі маршрути, і прилітати на Марс одним «автобусом», а відлітати іншим! Щоб не чекати автобус на зупинці занадто довго.

Чесно кажучи, це досить суттєві переваги перед Гомановською орбітою, якою збираються літати старшіпи (наскільки мені відомо).

Відеопрезентація з каналу Олдріна 🙂

Цікава стаття англійською: https://www.damninteresting.com/the-martian-express/

Ілюстрація маршруту з основними поясненнями (англ.)

Войдите, чтобы видеть ещё 88 комментариев, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.

саме так, скоріш за все, і буде організований трафік між всіма тілами Системи, що являтимуть інтерес для людства. До того ж ці "автобуси" органічним чином перетворяться згодом на комфортні місця для проживання. Найкомфортніші в Системі

Фёдор Дмитриевич

> Знаєте такого собі Базза Олдріна? Так знаємо)), крутий Дядько. https://thealphacentauri.net/74077-bazz-oldrin-91/

Вот моя математическая интуиция подсказывала, что такие орбиты есть, но человеческая лень побеждала. :-) Спасибо огромное за ссылку! Это выход для случая переселения на Марс большого количества людей: Строятся орбитальные станции по типу круизного лайнера, на пару тысяч пассажиров с искусственной гравитацией на любой вкус, с большим выбором возможностей для творческой работы или отдыха во время полёта. В такой ситуации во время полёта Земля-Лайнер люди могут несколько дней побыть в стеснённых условиях в небольших каютах типа купе в вагоне, а затем основной участок пути лететь в нормальных условиях лайнера. А старшипы или другие КК, доставившие пассажиров, могут просто лететь параллельным курсом, чтобы можно было в них же пересесть на подлёте и спустится на Марс.