ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Вчені розжалували екзопланету, названу на честь світу зі всесвіту «Стартрек»

Этот текст также доступен на русском языке
Планета 40 Ерідана А b у поданні художника. Зображення: Don Davis | University of Florida

У 2018 році астрономи оголосили про відкриття екзопланети на орбіті навколо зірки 40 Ерідана А. Новина одразу привернула увагу фанатів легендарного всесвіту «Стартрек»: саме з цієї системи був родом один із головних персонажів оригінального серіалу, Спок. Кам’яниста суперземля 40 Eri b добре підходила на роль його рідної планети Вулкан.

На жаль, нове дослідження ставить під сумнів існування світу. Команда вчених провела аналіз 53 зоряних систем, у яких підозрюють наявність екзопланет, з метою «відфільтрувати» цілі для майбутніх детальних спостережень NASA – і з’ясувала, що те, що раніше прийняли за планету 40 Eri b, насправді є лише артефактом активності її зірки.

Річ у тім, що для виявлення світу вчені використовували метод радіальних швидкостей. Він полягає в тому, щоб вловити невеликі коливання траєкторії руху зірки під дією гравітаційного впливу планети. Їх, своєю чергою, можна засікти зі зміни спектра випромінювання світила. Однак у цьому випадку, як виявилося, спектр 40 Eri A змінювався через активність на її поверхні – а період обертання передбачуваної планети насправді є періодом обертання зірки навколо осі.

Замість Вулкана дослідження відкрило два нових кандидати в екзопланети, а також уточнило орбітальні параметри багатьох інших систем.

Увійдіть, щоб читати ще 3 коментаря, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.