ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Astroscale представила свою концепцію утилізації космічного сміття

Этот текст также доступен на русском языке
Роботизований маніпулятор компанії Astroscale. Зображення: Astroscale

Компанія Astroscale UK, дочірня компанія лідера в галузі обслуговування супутників Astroscale, представила концепцію утилізації космічного сміття під назвою Active Debris Removal.

У 2021 році уряд Великобританії оголосив новий стратегічний пріоритет: очолити глобальні зусилля з очищення космосу. Першим кроком у цьому стане місія COSMIC (Cleaning Outer Space Mission through Innovative Capture), у межах якої Astroscale використає свій досвід зі зближення та захоплення сміття, щоб прибрати з орбіти два деактивовані британські супутники.

«Ми підтримуємо компанії на кшталт Astroscale у розробленні новітніх технологій для очищення орбіти від сміття. Ми також працюємо над відстеженням об’єктів на орбіті, встановлюючи нові стандарти та тісно співпрацюючи з міжнародними партнерами» – каже Рей Філдінґ, керівник проєкту Active Debris Removal у космічній агенції Великобританії.

Зі зростанням нашої залежности від супутників у повсякденній діяльності, Великобританія прагне очолити зусилля, спрямовані на те, щоб зробити космос більш стійким до сміття.

Анімація, яку опублікувала Astroscale, демонструє головні кроки процедури. Апарат за допомогою роботизованої руки-маніпулятора захопить супутник-ціль на низькій навколоземній орбіті (НОО), після чого перейде на нижчу орбіту та відпустить його, залишивши догоряти в атмосфері. Сам апарат полетить далі до другого супутника, щоб повторити процес.

«Ми намагаємося захопити об’єкт, який не було для цього спроєктовано. На НОО тіла рухаються зі швидкістю близько 27360 кілометрів за годину. Наше завдання – розробити такий апарат, що зможе наблизитися до супутника, проаналізувати його поведінку й траєкторію, та провести маневр, щоб безпечно його захопити», – каже Сара Коулі, старший менеджер проєкту COSMIC в Astroscale.

Компанії нещодавно вдалося показати свою розробку в дії під час місії ELSA-d у 2021-2022 роках. Команда здійснила серію складних маневрів, щоб відпустити та знову захопити демонстраційний супутник за допомогою свого апарата. Цього 2023 року японський філіал Astroscale в межах проєкту CRD2 запустить місію ADRAS-J, ціль якої – проінспектувати та сфотографувати зблизька 3-тонний ступінь ракети H-IIA. Наступна стадія проєкту, Phase II, має на меті звести ступінь з орбіти до 2025 року.

Увійдіть, щоб читати ще 9 коментарів, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Зоряний Армстронг Н.

Данный метод, мне не айс. Слишком затратны энергетически. Маневр, захват, снижение, возврат на орбиту, снова маневры. Для крупных спутников, возможно это и вариант. Но собирать мелочи дороговато и долго. Лучше приклеить тросик, с солнечным зонтиком на конце. Со временем его развернет по ходу солнечного ветра. От восхода до полудня, его будет тормозить и придавливать к Земле. После полудня до заката, будет разгон и уход в тень, увеличивая апогей. А при возврате на дневную сторону, уменьшится перигей и касание атмосферы. Зонтик сработает как тормозной парашют. Р.S. Блин! Такая хорошая версия, да вот вспомнил что спутники за сутки десятки оборотов делают. И весь этот зонтик будет как хвостатое красочное приложение.

Успішний Ерролович

Чисто не там де прибирають, а де не смітять! Почати з заборони використання верхніх ступенів, без зведення з орбіти. Залишками пального, загальмувати над півостровом Індустан, не таке вже надзавдання. СпейсХ так робить. Або згоди власника носія, на його контрольоване зведення. Ратифікувати конвенцію. Що всі космічні аппарати, з якими нема зв'язку стають надбанням людства. Їх можна утілізовувати безпечним шляхом.