ПопулярноеРедакцияСвежее
ЛучшееОбсуждаемое

Зоряні маневрів навколо чорної діри

Найдетальніше зображення ядра нашої галактики.

Крапки світла, що обертаються навколо центрального об’єкта анімації, можуть здаватись планетами, що кружляють навколо материнської зірки, втім насправді зірки обертаються навколо надмасивної чорної діри в ядрі галактики Чумацький Шлях.

Цю послідовність зображень отримали з Дуже великого телескопа інтерферометра (VLTI), що знаходиться в Чилі. Це найдетальніше зображення, яке астрономи змогли отримати з області Стрілець А (Sgr A), джерела радіовипромінювання з гарячого газу та пилу, що оточує центральну чорну діру нашої галактики.

«VLTI надає зображення з феноменальною просторовою роздільністю, що дозволяє зазирнути глибше ніж будь-коли», — розповідає Джулія Стадлер, головна команди та пані астроном з Інституту астрофізики Макса Планка і місті Гарчінг в публікації. «Ми вражені кількістю деталей, рухом та кількістю зірок, що були виявлені навколо чорної діри.»

Команда використала 8,2-метровий телескоп, що входить до потужностей Дуже великого телескопа з Європейської південної обсерваторії. Телескоп працював у зв’язці з інструментом GRAVITY, щоб розкрити весь потенціал методу інтерферометрії, коли вимірюється діапазон зміщення світлових хвиль для отримання дуже чіткого зображення, яке не вдасться отримати лише одним телескопом.

Знизу маленькім колом для масштабу показана орбіта Нептуна. Джерело: Astronomy

Така точність дозволяє нам побачити об’єкти, які раніше не потрапляли в наше поле зору зокрема, зірку S300 (В нижньому правому куті по всій серії зображень). Одна зірка, S29 обертається на відстані 13 мільйонів кілометрів від чорної діри, що всього лиш у два рази більше ніж середня дистанція між Сонцем та Плутоном. Відповідно, S29 обертається найближче до Sgr A з усіх наразі виявлених зірок.

Відео нижче показує обчислену траєкторію руху кожної зірки. Використовуючи ці розрахунки команда може точніше обчислити масу чорної діри Чумацького Шляху: 4,30 мільйонів мас Сонця.

Посилання на оригінал