ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

NASA більше місяця намагається розгорнути сонячні панелі апарату LUCY

Этот текст также доступен на русском языке

Апарат NASA LUCY був запущений у жовтні 2021 року, проте після виведення на орбіту у нього виникли проблеми: одна із двох сонячних панелей не розгорнулася повністю, через що зонду трохи не вистачає електроенергії.

Процес розгортання нагадує відкриття/закриття віконних ролет: спеціальний мотор намотує на котушку шнур або кабель, який тягне за собою всю конструкцію. І саме на цьому етапі виникла проблема: мотору чомусь не вистачило сили для того, щоб витягнути кабель на повну довжину.

Команда місії NASA LUCY зараз знаходиться в розпалі багатоетапної роботи з подальшого розгортання сонячної панелі, що заклинила. 9 травня інженери віддали команду космічному апарату запустити двигун розгортання, використовуючи одночасно як первинну, так і резервну обмотки. Все — щоб створити більший момент сили, тобто сильніше тягове зусилля. Двигун відпрацював, як і очікувалося: він справді продовжив потихеньку намотувати шнур. Після запуску двигуна протягом декількох коротких інтервалів, щоб уникнути перегріву, команда зробила паузу, щоб проаналізувати результати.

Ілюстрація процесу розгортання сонячних панелей LUCY. Зображення: NASA’s Goddard Space Flight Center Conceptual Image Lab

Дані з космічного апарату довели, що розгортання проходило аналогічно до наземних інженерних випробувань, що дозволило інженерам перейти до другого етапу робіт. Аналіз даних також показав, що шнур втягнутий не повністю і намотування необхідно продовжити. Команда знову відправила ті ж команди 12 травня. Хоча ця серія команд не зафіксувала сонячну батарею повністю, вона була достатньою, щоб збільшити натяг кабелю, який стабілізує положення панелей.

26 травня космічний апарат знову одержав команду розгорнути сонячну панель. Як і в перших двох спробах, обидві обмотки двигуна одночасно включалися на короткі проміжки часу, щоб уникнути перегріву. Після цього команда знову проаналізувала дані події, вони показали, що панель продовжує відкриватися. Фахівці повторили послідовність команд розгортання вчетверте 2 червня. Хоча панелі ще не зафіксувалися, дані показують, що вони продовжують розгортатися і закріплюватись протягом усієї операції.

У фахівців NASA буде ще кілька можливостей повторити ці команди. Хоча немає гарантії, що додаткові спроби зафіксують панель, є переконливі докази того, що процес піддає кріплення більшому натягу, ще сильніше його стабілізуючи. Навіть якщо панель зрештою не зафіксується, навіть проміжного успіху може бути достатньо, аби виконати місію відповідно до плану.

7 червня LUCY завершила маневр корекції траєкторії. Це було перше із серії включень двигуна, які космічний апарат виконає у рамках підготовки до першого гравітаційного маневру біля Землі, запланованого на 16 жовтня 2022 року. Сподіватимемося, що на той час зонд впорається з усіма проблемами!

Цікавий Знайка