Основне
Topics
Other
Andrey Tkachenko 0
Востаннє тут: 23/03, 21:03
З 14 Грудня, 2018
Опис недоступний.
Andrey Tkachenko
Гру 27, 2024 11:38 PM
> Зміна нахилу орбіти зі значно меншими витратами можливий для апаратів з теплозахистом, накшталт Х-37А
А яким чином?
> Тож городити оте все з хабом/буксирами можна і не варто на початках?
Буксири та хаби потрібні не тільки для доставки супутників, а ще й для збірки нових та обслуговування існуючих.
1
До посту Орбітальні хаби та буксири як фундамент орбітальної інфраструктури
Andrey Tkachenko
Гру 27, 2024 11:59 PM
Мені здається проблема тепла не така велика. Як мінімум про на це не так сильно зважають люди, які тими двигунами займалися і займаються.
Так доведеться додати туди хороші та ефективні радіатори, але розпад (і як наслідок тепло) можна контролювати. Навіть якщо якесь тепло буде, то його можна теж частково використати для генерації електроенергії.
Але з ядерними двигунами там багато інших цікавих приколів.
Чудове відео на тему:
[https://www.youtube.com/watch?v=KlKAMB71wT4](https://www.youtube.com/watch?v=KlKAMB71wT4)
0
До посту Орбітальні хаби та буксири як фундамент орбітальної інфраструктури
Andrey Tkachenko
Гру 25, 2024 01:25 PM
Весь мій допис спеціально ігнорує питання абстрактних ідей, які складно/неможливо монетизувати в найближчий час типу колонізації Марсу або добування користних копалин з Місяця.
Я лише говорю про оптимізацію **існуючої **логістики для **існуючого **ринку, лише використовуючи надтяжкі носії з дуже низькою експлуатаційною вартістю, яких раніше навіть на горизонті не було.
1
До посту Орбітальні хаби та буксири як фундамент орбітальної інфраструктури
Andrey Tkachenko
Гру 25, 2024 01:18 PM
Дякую за додатковий контекст. Буде цікаво почитати.
Спробую відповісти на питання щодо ЯРД в навколоземному просторі. Це все спирається в питання ефективності і складності (в результаті ціни) експлуатації буксирів. Якщо технологія буде небезпечно, а як наслідок дорогою і зарегульованою, то навіть подвоєння питомого імпульсу може не вартувати того.
Але я бачу зараз інтерес в цьому у військових, у вигляді більшої зацікавленості космосом як новим повноцінним доменом війни та колаборацією ДАРПА і НАСА над розробкою ЯРД. А їх інтерес знаходиться як раз в національній безпеці, яка не на Марсі і Ганімеді, а навколоземній орбіті і Місяці. Тому, на мою думку, є великий шанс, що військові цю технологію обкатають та нормалізують, а комерційний інтерес це адаптує під себе.
2
До посту Орбітальні хаби та буксири як фундамент орбітальної інфраструктури
Andrey Tkachenko
Сер 13, 2021 11:35 PM
Вполне может, по качеству они правда могут отличаться, но напрячь команду умников, чтобы быстро сделать что-то, Маск умеет.
1
До посту Скафандры для лунной высадки в рамках Артемиды не успеют создать вовремя
Andrey Tkachenko
Бер 10, 2021 12:31 PM
У Дайнестик запускать Вулканами ужастно сложно (c вики):
<em>Vulcan launches the full ALPACA vehicle including its twin external propellant drop tanks to NRHO. Two more Vulcan launches transfer additional propellant from their Centaur upper stages into the lander in NRHO. The ALPACA will then perform a translunar injection rocket burn maneuver to leave Earth orbit. Since the vehicle is still unmanned at this stage, a slow lunar transfer trajectory (travel time of up to three months) may be used in order to conserve propellant for the crewed landing.</em>
Тут уровень сложности Старшипа: сначала сборка на вытянутой земной орбите, потом его дозаправка со вторых ступеней Вулкана (а они вообще так могут?), а только потом много месячный полет к Луне.
В то время когда NLS это просто соеденить 3 куска (один из кусков вообще имеет очень примитивное крепление).
Не думаю, что лунный старшип угроза для СЛС, ибо главная задача СЛС это <span>астронавтов</span> возить к Луне и возвращать их обратно, а старшип себя тут вообще позиционирует лишь как посадочный аппарат.
0
До посту Human Landing System. Что выберут. Вода, спекуляции и прочее гадание на кофейной гуще
Andrey Tkachenko
Бер 10, 2021 11:06 AM
Честно говоря у всех систем есть куча проблем. У NLS заоблачная цена, огромная лестница и не большие переспективы развития.
У Дайнестик проблемы с запуском, ибо там или несколько сложных запусков Вулканов (с со сборкой и орбитальной дозаправкой и полетом к Луне на несколько месяцев), или полет на SLS Block 1B (котрый будет готовым вообще не понятно когда). А возможности примерно такие же как у <span>NLS.</span>
У спейсов все как бы еще сложнее чем у Дайнетикс: лишь 1 ракета сможет отправить, орбитальная дозаправка и тд. Зато спейсы дают мега возможности за относительные копейки.
Вывод. Я согласен, что NLS наиболее вероятно пройдет в следующий этап, особенно если они сбросят цену. Но со 2 местом я не до конца согласен, ибо Дайнетикс это копия NLS по возможностям, которые просто гораздо более сложные в исполнении. Так что вполне вероятно, что спейсы или пройдут во 2 этап, или все равно останутся где-то на подтанцовке просто потому что сбрасывать такие потенциальные возможности крайне не разумно.
-2
До посту Human Landing System. Что выберут. Вода, спекуляции и прочее гадание на кофейной гуще
Andrey Tkachenko
Жов 16, 2020 05:46 PM
Сначала казалось так: "Война Марса и Земли?! Это ж по детски банально! А декорации вообще ужас, так дешево!" Но через 3 серии так затянуло, что я очухался только в конце 3 сезона.
2
До посту Экспансия. 5 сезон. Скоро!
Andrey Tkachenko
Жов 16, 2020 05:41 PM
Что-то как-то мир по степенно движеться к "Экспансии"
0
До посту “Дракон” Пентагона и Лунные операции США
Andrey Tkachenko
Чер 22, 2020 09:03 AM
Что-то это уже пахнет прелюдией к "Пространству". Так что я требую космодесанта, который на реактивном Crew Dragon будет падать в тыл коммунистам (или хотя бы орбитальный лазер/рейлган на худой конец).
1
До посту Starship и слухи об орбитальной станции Пентагона
Запуски
Новий дизайн
Report/SuggestОстанні коментарі
Лис 05, 2025 08:50
> This marks a dramatic reversal... Мой перевод: Трамп в…
Лис 05, 2025 08:47
Тоже интересный вопрос. Если брать их подход, то я даже…
Лис 05, 2025 08:39
Дивіться на факти. А обіцянки - гарна казочка на тему…
Лис 05, 2025 08:38
>З огляду на те, що якщо 3я Артеміда провалиться, то…
Лис 05, 2025 03:54
Тим часом Айзекмана знову номінували. Буває і таке https://www.foxnews.com/politics/trump-renominates-musk-ally-jared-isaacman-lead-nasa-after-earlier-reversal
Лис 04, 2025 23:18
Цікаво побачити дві речі - як виглядають радіатори для тих…
Лис 04, 2025 21:14
Останній раз, коли я був в дата-центрі, я приблизно половину…
Лис 04, 2025 22:20
Сам концепт очень перспективен, но вот конкретно для дата-центра, по…
Лис 03, 2025 16:31
> Тоді, якось не дуже зрозуміло кого взагалі слухати Правда…
Лис 03, 2025 14:04
> Брайденштрайн – не об’єктивний З огляду на те, що…
Лис 03, 2025 09:55
>Тоді, якось не дуже зрозуміло кого взагалі слухати Я вважаю,…
Лис 03, 2025 07:24
> Брайденштайна я б менше слухав. Тоді, якось не дуже…
Лис 03, 2025 07:23
Більш важливо на мою думку інша правка: **_As part of…
Лис 03, 2025 09:19
Брайденштайна я б менше слухав. Він після НАСА подався у…
Лис 03, 2025 09:14
Мне, как-то, Безос как личность не интересна. Я про БО…
Лис 03, 2025 04:23
>В данном конкретном случае грузовик отправится полупустым Тогда тем более…
Лис 02, 2025 20:04
> Более того, я уверен, что все эти моменты контролируются…
Лис 02, 2025 19:24
Это правда, за некоторые достигнутые цели Спейсам полагается денежное вознаграждение.…
Лис 02, 2025 19:17
Напрасно не любите вы Джеффа Безоса, а ведь у него…
Лис 02, 2025 18:17
Upd. Однако, на этой неделе было много новостей про Старлинк:…