ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Космічний апарат Hope (Надія) зафіксував полярні сяйва Марса

Этот текст также доступен на русском языке

Апарат отримав найбільш детальні зображення розрізнених полярних сяйв, ультрафіолетового випромінення, що слідує за згасаючим магнітним полем.

Зображення отримане спектрометром Hope (ліве), художнє бачення розрізнених полярних сяйв на нічній стороні Марса. Credit: Emirates Mars Mission

Hope, космічний апарат Сполучених арабських еміратів, отримав найбільш точне зображення «розрізнених полярних сяйв» Марса. Ультрафіолетове випромінення, зафіксоване спектрометром на борту супутника, збільшилось після того, як сонячний вітер наштовхнувся на магнітне поле, що походить з кори Червоної планети. Заряджені часточки зіштовхувались з молекулами оксигену в верхніх шарах атмосфери, викликаючи сяйво.

Hope, офіційна назва – Emirates Mars Mission, EMM(Марсіанська місія Еміратів), прибула до Марса у лютому та почала повномасштабні наукові дослідження 23 травня. Головні наукові цілі майже 1,5–тонного апарата – атмосфера планети, проте не магнетизм. Тому зображення сяйв стало приємним бонусом для місії за 200 мільйонів доларів. «Просто побачити це – стало приємним сюрпризом» – розповідає Гесса Аль Матроші, керівниця наукової команди EMM в Космічному центрі імені Мохаммеда Бін Рашида, Дубаї.

Вчені, що досліджують Марс вже фіксували «дифузні» полярні сяйва під час сонячних штормів, так само «протонні» сяйва траплялись, коли на великій висоті протони сонячного вітру «відривали» електрони, щоб сформувати водень. Натомість розрізнені полярні сяйва скоріше слідують магнетизму кори Марса, що маже бути ознакою існування глобального магнітного поля, схожого на, що має наша планета. Існує думка, що подібний візерунок полярного сяйва незмінний вже протягом мільярда років, коли потоки лави закам’яніли стабілізуючи магнітне поле.

Випромінення, яке зафіксував апарат Hope, вперше було виявлене супутником Mars Express від ЄКА в 2004 році, а ще раніше зафіксоване на зображеннях з зонда MAVEN від NASA. Проте зараз EMM надав «надзвичайно видовищні зображення», говорить Нік Шнайдер, планетолог з Університету Колорадо, Боулдері. У свій час він був учасником команди MAVEN. «Спираючись на мій попередній досвід, я чітко побачив, як полярні сяйва окреслюють залишки магнітного поля Марса, що досі продовжує розкладатись. Ці зображення підтверджують гіпотезу, що Марс втратив глобальне магнітне поле. Це може бути причиною стирання його раніше товщої атмосфери», – розповідає вчений.

Аль Матроші заявила, що її команда планує публікацію дослідження основаного на цих спостереженнях.

Nature (01 липня 2021)

Посилання на оригінал тут

Увійдіть, щоб читати ще 2 коментаря, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Неймовірний Wall-E