PopularEditorialNewBest

Життя під завісою споконвічної імли

1В закладки
Титан — єдиний супутник сонячної системи, що має щільну атмосферу. Фото зроблено апаратом «Кассіні» під час прольоту на відстані 1200 км.

Титан – єдиний супутник сонячної системи з щільною атмосферою. Він має цілий комплекс органічних метанових з’єднань в атмосфері, на поверхні та під нею, тому його вважають прамоделлю Землі у добілогічний період. На скільки довго ми можемо продовжити це порівняння? Титан вкритий світло-оранжевою, органічної імлою. Подібним «туманом» була покрита наша планета в Архейську еру (3,8 – 2,5 млрд. років тому). Проте раніше, всі моделі прогнозували, що подібна імла відбивила б більшу частину Сонячного світла, а без нього Земля перетворилась би на холодний камінь. Вивчаючи це питання, Джада Арні та її колеги поставили під сумнів можливість існування такого холодного пекла на нашій планеті.

Автори створили симуляцію клімату Архейського періоду, додали до неї імлу та скомпонували всі кліматичні явища з їх фотохімією та мікрофізикою. Це – надзвичайно важливо, щоб максимально правильно спрогнозувати поводження імли. Вони отримали несподівані результати. Незважаючи на те, що Земля залишалась би досить холодною (до 20 К \ – 253 С), на її поверхні могла підтримуватись достатня температура для збереження життя. Більш того, Земля б отримувала бонус від імли, яка б стала щитом на шляху агресивного УФ–випромінення молодого Сонця. Загальний коефіцієнт поглинання УФ–випромінення можна також використати для пошуку екзопланет з імлою в атмосфері. Майбутні міжзоряні дослідження потенційно можуть знайти життя на таких «блідих оранжевих крапках» за межами нашої сонячної системи.

Nature astronomy (04 січня, 2017)

Посилання на оригінал: https://www.nature.com/articles/s41550-016-0024

Войдите, чтобы видеть ещё 43 комментария, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.
Удачливый Инопланетянин