Прес-кіт NASA щодо посадки Mars 2020 Perseverance

2В закладки

Ровер Mars 2020 Perseverance («Наполегливість)  NASA сяде на Марс 18 лютого 2021 року. Perseverance – найскладніший ровер, який NASA коли-небудь посилала до Червоної планети. Його ім’я втілює в собі весь ентузіазм NASA та силу американської нації не просто братися за важкі завдання але й доводити їх до кінця. Він збере ретельно відібрані зразки гірських та осадових порід для майбутнього повернення їх на Землю, шукатиме ознаки давнього життя мікроорганізмів, вивчатиме геологію і клімат планети та прокладе шлях для досліджень людства далі від Місяця.

Perseverance також переправить новітні прилади для дослідження поверхні Марсу такі як: дрон Ingenuity («Винахідливість»), перший літальний апарат, що здійснить спробу керованого польоту на поверхні іншої планети.

7 речей які Ви повинні знати про місію Mars 2020 Perseverance

Дуже скоро, ровер Perseverance, збудований Лабораторії реактивного руху NASA у Південній Каліфорнії стане наступним жителем на Марсі. Він приєднається до іншого роверу та цілої низки орбітальних апаратів, що зараз працюють на Червоній планеті. Що особливого у цьому апараті?

Perseverance шукатиме ознаки давнього життя.

Попередні місії NASA вивчали докази того що на Марсі існувала воду у рідкому стані до того як він перетворився на замерзлу пустелю. Раніше Марс мав тепліший клімат на поверхні, що міг підтримувати мікробне життя. Головна ціль Perseverance це зробити наступний крок, знайти відповідь на головне питання астробіології: Чи є якійсь ознаки (біосигнатури) існування мікробного життя на Марсі у минулому?

Реалізація таких завдань потребує залучення новітніх інструментів, щоб розділити досягнення таких амбітних цілей. SHERLOC – прилад для сканування придатного для життя середовища за допомогою комбінованого розсіювання та люмінесценції для органічних та хімічних речовин (від англ.  Scanning Habitable Environments with Raman & Luminescence for Organics & Chemicals). PIXL – це поверхневий літохімічний прилад (від англ. Planetary Instrument for X-ray Lithochemistry). Ці два інструменти стануть головними шукачами проявів минулого життя. Вони також дослідять хімічний склад гірських та осадових порід. Комбінація цих інструментів дозволить вченим вивчити особливості зразків детальніше ніж будь-який марсіанський ровер міг зробити до цього.

Perseverance також матиме змогу використовувати деякі наукові інструменти для дистанційного збору даних, серед них: Mastcam-Z`s камера, що може збільшувати зображення рельєфу гірських порід на відстані понад 100 метрів, SuperCam буде використовувати лазер, щоб роздробити породу та реголіт (суміш пилу та уламків породи) а потім вивчати їх хімічний склад з утвореної пари, RIMFAX (від англ. short for Radar Imager for Mars’ Subsurface Experiment) використовуватиме радар для вивчення підземної будови.

Ровер приземлиться у місце, де з високою вірогідністю можуть міститися ознаки давнього мікробного життя.

Територія, що зацікавила вчених, не просте місце для посадки. Завдяки новим технологіям, що дозволяють Perseverance вибирати місце посадки більш точно та уникати небезпечних місць автоматично, апарат може безпечно сісти у дельті давньої ріки з крутими скелями, піщаними дюнами та полями гірських порід, що так зацікавила вчених.

Кратер Єзеро це – западина шириною близько 45 кілометрів (28 міль), що знаходиться у Північній півкулі Марсу. Тут близько 3, 5 мільярдів років тому ріка впадала у озеро розміром з Тахо (озеро в США 35 \ 12 кілометрів), вона нанесла відкладень, що схожі на віяло. Це місце також називають дельтою. Команда вчених Perseverance сподівається, що давня ріка та дельта зберегла органічні молекули та інші можливі ознаки давнього мікробного життя.

Perseverance також збиратиме важливі дані про геологію та клімат Марсу.

Нові фактори можуть змінити все. Марсіаньскі орбітальні апарати вже збирають данні та роблять фото з висоти у 322 кілометри (близько 200 миль), але пошук життя на поверхні вимагає більш детального дослідження. Це завдання якраз для такого ровера як Perseverance. Вивчення змін клімату у минулому та геологічної історії яка втілену у гірських породах дозволить вченим краще зрозуміти яким був Марс у давньому минулому. Геологія та клімат планети також можуть пояснити нам чому Землі і Марс які раніше були схожі – зараз такі різні.

Ім’я Perseverance– уособлює NASA, дух дослідника та жагу до подолання перешкод.

Підготовка космічного апарату до старту під час пандемії, пошук ознак давнього життя, збір зразків та застосування нових технологій – нелегка справа. Посадка на Марс справа також непроста. Тільки половина апаратів усіх космічних агентств світу змогли це зробити.

Команда місії черпає натхнення з назви цього ровера, розуміючи які проблеми переживає зараз весь світ. Віддачаючи цьому належне, команда встановила спеціальну табличку на честь самовідданості на тяжкої праці медичних працівників і всіх ліквідаторів що боролись з пандемією  по всьому світу. Команда сподівається надихнути весь світ та майбутніх дослідників просуватись вперед і створювати нові відкриття, що зможуть реалізувати наступні покоління.

Perseverance – перша зупинка на шляху Земля – Марс – Земля

Щоб довести, що на Марсі колись було життя потрібно безліч доказів. Perseverance перший ровер, що доставив на Марс систему збору зразків, що дозволить повернути цікаві зразки на Землю за допомогою майбутніх місій.

Замість того, щоб  подрібнювати породу, як це робить Curiosity, Perseverance буде вирізати цілі туби гірських порід розміром з шматок крейди та розмістить їх у трубках та буде зберігати доки ровер не докотиться до можливого місця висадки на Марсі. Ровер також зможе передати їх до поверхневого модуля, що буде частиною місії Mars sample return (місія з повернення зразків з Марсу) від NASA та ESA (Європейське космічне агентство).

Якщо зразки будуть на Землі, ми зможемо дослідити їх більш детально за допомогою пристроїв що занадто великі для мандрівки на Марс, це зможе дати нам більше інформації ніж навіть найскладніший ровер.

Perseverance використовуватиме інструменти та технології, що можуть допомогти у майбутніх місіях до Місяця і Марсу.

Крім передових технологій місія Mars 2020 Perseverance також використовує систему навігації на місцевості. Тільки завдяки цій системі, Perseverance може досліджувати такі області як кратер Єзеро. Було б не можливо точно та автономно посадити апарат, вимірюючи та змінюючи його траєкторію. Ця технологія допоможе нам у роботизованих місіях та місіях з екіпажем при посадці на Місяць.

Perseverance буде більш автономним після посадки ніж всі попередні ровери. За допомогою розумного управління, ровер зможе досліджувати більшу площу за день. Він також потребує менше інструкцій від інженерів на Землі. Можливість швидкого пересування (завдяки покращеним датчикам, сенсорам, комп’ютерам та алгоритмам) може дати нам більше наукової інформації впродовж місії. Більше того, це покращить ефективність дослідження іншими апаратами Місяця, Марсу та інших небесних тіл.

Perseverance також продемонструє технологію, яка називається MOXIE ( від англ. Mars Oxygen In-Situ Resource Utilization Experiment), що розшифровується як використання місцевих ресурсів для виробництва оксисену на Марсі.  Це експеримент дозволить добути оксисен з вуглекислого газу Марса, що може стати одним з способів яким майбутні дослідники можуть виробляти кисень для ракетного палива та дихання.

Два інші інструменти допоможуть вченим розробити системи для посадки та виживання пілотованих місій. MEDLI2 (від англ. Mars Entry, Descent, and Landing Instrumentation 2 ) що означає інструмент для входу в атмосферу Марсу, спуску та посадки. Це наступна версія інструменту, що літала  на Mars Science Laboratory під час доставки Curiosity. MEDA (від англ. Mars Environmental Dynamics Analyzer), що розшифровується динамічний аналізатор навколишнього середовища Марсу. Цей інструмент збирає інформацію про погоду, клімат, поверхневу радіацію та пил.

Відчуйте себе у центрі подій

Місія Mars 2020 Perseverance має більше камер ніж будь-яка між планетарна місія в історії, 19 камер на самому ровері і ще 4 на його частинах задіяних для входу в атмосферу, спуску та приземлення. Я к і попередні місії на Марс, Mars 2020 Perseverance планує зробити сирі та необроблені фото доступними на нашому сайті.

Якщо все буде добре, суспільство зможе відчути у високій якості, як це сідати на Марс та вперше чути звуки приземлення з допомогою мікрофону, що причіплений до ровера. Інший мікрофон на SuperCam допоможе дослідникам зрозуміти особливості порід які вивчатимуть інші інструменти та дасть нам можливість почути звуки вітру.

Якщо ви серед тих 10.9 мільйонів людей, що відправили своє ім’я на Марс, то вони нанесена на одну з 3 кремнієвих пластин закріплених на пластині «Досліджуємо як один», написаних кодом Морзе.

Ви також можете слідкувати за пригодами Perseverance і соціальних мережах @NASAPersevere  та @NASAMars  у Twitter та Facebook за хештегом  #CountdownToMars.

Це авторський переклад, ось посилання на оригінальну статтю. Зрозуміло, що ви вже про це читали, але оновити знання ніколи не завадить.

Войдите, чтобы видеть ещё 24 комментария, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.

Дякую за переклад

Прикольно получається: їздить собі марсохід, збирає грунт, а потім відкладає ... зразки, щоб потім інший апарат відправив те все в руки вченим (вони ж полюбляють в чомусь такому поковирятись). Насправді жарт. Насправді ідея цікава, тільки б доро справді не розкидати по дорозі. Нащо ж іншому марсоходу робити той самий, вже досліджений шлях. Проїхався б іншим шляхом, по дорозі ше щось подосліджував і потім все разом перегрузив на свою ракету і відправив на землю.

один вопрос. по высказываниям сотрудников НАСА, марсоход будет оставлять пробы на месте, затем другой будет их собирать. Зачем? оставлял бы себе, пока не заполнил все. При прилете выгрузил бы другому.