Іржа проти космічної радіації

1В закладки
headset Аудио

Забудьте про блискучі зорельоти з фантастичних фільмів. Цілком можливо, космічні кораблі і станції майбутнього будуть робити іржавими. Адже, як з’ясовується, іржа — чудовий захист від космічної радіації.

Такого висновку дійшли вчені Університету штату Північна Кароліна (США) і компанії Lockheed Martin. В ході спільного дослідження вони з’ясували, що окислений метал, особливо оксид гадолінію (III), блокує більше випромінювання, ніж будь-який інший екрануючий матеріал.

Малюнок — jamesg, 2003

«Розрахунки проходження випромінювання показують, що використання порошкового оксиду металу забезпечує екранування, порівняне зі звичайним металевим екраном. При низьких енергіях порошок оксиду металу зменшує проникнення гамма-випромінювання в електроніку в 300 разів і скорочує шкоду від нейтронного випромінювання на 225%», — говорить Майк ДеВанзо, провідний автор дослідження.

Іржу змішують з полімером, а потім перетворюють на тонку і гнучку екрануючу плівку, яку можна наносити на окремі електроприлади, корпуси космічних апаратів або навіть на костюми астронавтів. Важливою перевагою такого «іржавого» екранування є мала маса. При рівній масі новий захист виявляється на на 30% ефективнішим від того, що використовується сьогодні. Це значить, що масу і об’єм екранів можна знизити на 30%, але якість захисту при цьому не знизиться. Також оксидні частки набагато дешевші від чистого металу. Всі ці фактори дозволяють знизити вартість космічної електроніки і здешевити запуски за рахунок зниження маси апаратів.

На даний момент дослідники продовжують тестувати і допрацьовувати свою технологію. У найближчому майбутньому вони планують знайти галузевих партнерів, які допоможуть почати комерційне виробництво екрануючого матеріалу для космосу.

Джерело: https://igate.com.ua/news/24303-rzhavchina-otlichno-blokiruet-kosmicheskuyu-radiatsiyu

Дослідження: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0969806X19308539

Оригінал: https://news.ncsu.edu/2020/02/smaller-lighter-radiation-shielding/

Малюнок — jamesg, 2003

Переклад — Олекса Логойда

Войдите, чтобы видеть ещё 27 комментариев, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.

Предположу, что это будут использовать для космических кораблей. которые не будут садится на планеты. Чисто в теории могут сделать отдельным слоем на определенном расстоянии от корпуса. То есть, межпланетные корабли будут очень объемными. Опять же, теории, что это будет единственный возможный вариант для долгих перелетов и без этого никуда. Цифры просто фантастичиские. Хм, ржавый Светлячок... авторы сами не знали, как они угадали с будущим ).

Хм... Вислів іржавий корабель(корито) отримує зовсім інший зміст))