ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Астрономи виявили другу подібну до Землі планету системи TOI 700

Этот текст также доступен на русском языке
Нововиявлена планета розміром із Землю TOI 700 e очима художника. Здалеку видніється її «побратим» – TOI 700 d. Джерело: NASA/JPL-Caltech/Robert Hurt

За допомогою телескопа TESS вченим вдалося виявити ще одну схожу на Землю екзопланету. Світ TOI 700 e, ймовірніше, є кам’янистим, а його розмір всього на 5% менший за нашу планету. Результати роботи були прийняті до публікації в журналі The Astrophysical Journal Letters.

TOI 700 – одна з небагатьох систем із декількома планетами, розташованими в придатній для життя зоні. Це робить її об’єкти цікавою перспективою для подальших досліджень. Нова екзопланета е на 10% менша за d, тому система також показує, що додаткові спостереження TESS дозволяють відкривати все менші світи.

Емілі Ґілберт, науковий співробітник Лабораторії реактивного руху

Червоний карлик TOI 700 розташований у 100 світлових роках від нас у південному сузір’ї Золотої Риби. Його планети, ймовірно, припливно захоплені, тобто завжди повернуті до материнської зорі одним боком, як Місяць до Землі.

Після відкриття перших трьох екзопланет у цій системі вченим знадобився цілий рік для виявлення нового об’єкту. Додаткові спостереження також дали змогу уточнити розміри екзопланети. TOI 700 e розташована в потенційно придатній для життя зоні між сусідами c та d і робить один оберт навколо своєї зорі за 28 днів.

Якби зоря знаходилася ближче або планета була більшою, ми могли б помітити нову екзопланету в перший рік спостережень. Проте сигнал був настільки слабкий, що знадобився додатковий рік для її виявлення.

Бен Горд, аспірант-дослідник Центру космічних польотів ім. Ґоддарда

Наразі тривають подальші вивчення цієї зоряної системи за допомогою як космічних, так і наземних обсерваторій. Відкриття нових фактів про подібні об’єкти дозволить більше дізнатися про історію нашої Сонячної системи.