PopularEditorialNew
BestОбсуждаемое

Дата-центри на орбіті

В середині листопада 2022 компанія Thales Alenia Space, спільне підприємство французького аерокосмічного та оборонного гіганта Thales та італійського Leonardo, була обрана Європейською Комісією для реалізації програми ASCEND (Advanced Space Cloud for European Net zero emission and Data sovereignty). Мета програми ASCEND вартістю 2 млн. євро – здійснити техніко-економічне обґрунтування можливості розміщення центрів обробки даних на орбіті в рамках європейської дослідницької програми Horizon Europe.

Першим завданням цього дослідження буде оцінити, чи будуть викиди вуглецю від виробництва та запуску відповідного обладнання на земну орбіту значно нижчими, ніж викиди, створювані наземними центрами обробки даних. Друге завдання полягатиме в тому, щоб дослідити, чи можна розробити необхідне практичне рішення для запуску, розгортання та роботи цих космічних дата-центрів за допомогою роботизованих технологій, які зараз розробляються в Європі.

Енергія для живлення таких орбітальних центрів обробки даних може надходити від сонячних електростанцій, здатних генерувати декілька мегават потужності, тоді як зв’язок із наземними станціями буде здійснюватися за допомогою високошвидкісного оптичного зв’язку, для якого Європа вже освоїла необхідні технології, за словами Thales Alenia Space.

Очікується, що цей проект продемонструє, до якої міри космічні дата-центри зможуть обмежити вплив (якщо зможуть, звісно) на навколишнє середовище своїх наземних аналогів, і таким чином обґрунтувати розробку більш ефективної важкої ракети-носія багаторазового використання. Як повідомляє компанія Thales Alenia Space, таким чином Європа може повернути собі лідерство в космічному транспорті та космічній логістиці, а також у побудові та експлуатації великих інфраструктурних об’єктів на орбіті.

Thales Alenia Space минулого року уклала контракт з NASA на дослідження центру обробки даних на Місяці. Планується, що цей об’єкт буде побудований для роботи на Місяці, зменшуючи затримку в зв’язку для астронавтів і обладнання, яке там розміщене, а не для використання на Землі.

Варто зауважити, що інтерес до розміщення дата-центрів на орбіті з кожним роком збільшується, адже за останні декілька років ми бачимо безпрецедентну кількість космічних апаратів, які були запущені на орбіту Землі. Зі збільшенням кількості космічних апаратів значно росте і об’єм даних, який ними генерується, відповідно постає досить гостре питання із швидкої обробки та передачі цих даних. Одним із найбільш перспективних напрямків зараз є перенесення обробки та збереження даних на орбіту, щоб кінцевий користувач отримував максимально швидко вже оброблені дані, без необхідності спочатку вивантажувати весь об’єм даних на наземну станцію.

Так, минулого року японські компанії NTT та SKY Perfect JSAT оголосили про співпрацю, спрямовану на створення та запуску центрів обробки даних у космос вже у 2025 році, які зможуть збирати дані інших супутників (фото та відео) за допомогою оптичного зв’язку та передавати оброблену інформацію на Землю.

Також про подібні проекти повідомляла американська компанія OrbitsEdge в партнерстві з ракетним стартапом Vaya Space – разом вони планують запускати невеликі дата-центри у космос. За попередніми оцінками, компанії збираються здійснити перший запуск такого дата-центру у 2023 році.

Войдите, чтобы видеть ещё 28 комментариев, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.
Успешный Томаш Пескек

Надёжно? А как быть с высокоэнергетическими частицами?

Ложная Космическая Альпака

Думаю в темі буде корисна інфа... https://youtu.be/vSVhR6KKpXU

Хороший Инопланетянин

Самое "узкое" место в этой идее - охлаждение, ИМХО, конечно.