Orbital Reef: космическая станция от Blue Origin и партнёров

Её планируется ввести в строй во второй половине текущего десятилетия

2675

Промислова група на чолі з компаніями Blue Origin та Sierra Space анонсувала проект створення низькоорбітальної станції. Його було представлено на 72-му Міжнародному астронавтичному конгресі.

Это изображение имеет пустой атрибут alt; его имя файла - OReef_01.jpg
Космічна станція Orbital Reef у зборі. Джерело: Blue Origin

Багатомодульну станцію під назвою Orbital Reef планується ввести в дію у другій половині поточного десятиліття. Об’єкт на зображенні вище – пізніша версія проекту. Спочатку до складу станції входитимуть основний, надувний та науковий модулі, а також один масив сонячних батарей та радіаторів. Ця базова конфігурація буде втричі меншою від представленої вище, але зможе приймати на борт до десяти астронавтів одночасно, маючи обсяг у 90 відсотків від обсягу Міжнародної космічної станції та потреби в потужності на 100 кВт.

Джерело: Orbital Reef

Основні учасники проекту – компанії Blue Origin та Sierra Space. Перша зробить свій внесок за допомогою створення основних модулів, допоміжних систем, а також ракети New Glenn, за допомогою якої компоненти станції виводитимуться на орбіту.

Sierra Space забезпечить Orbital Reef житловими приміщеннями, якими виступлять надувні модулі LIFE, а також надасть космічний корабель Dream Chaser, що займатиметься візництвом екіпажів та вантажів на станцію.

Вантажний космічний корабель Dream Chaser. Джерело: Orbital Reef

У проекті також візьме участь Boeing, яка створить науковий модуль та забезпечить доступ до можливостей космічного корабля CST-100 Starliner. Компанія Redwire Space відповідатиме за дослідження та виробництво в умовах мікрогравітації, а також експлуатацію корисного навантаження та конструкцій, що розгортатимуться. Фірма Genesis Engineering Solutions надасть незвичайний одномісний пілотований космічний апарат, а Університет штату Арізона очолить університетський консорціум, що займатиметься дослідженнями та інформаційно-просвітницькою діяльністю в рамках проекту.

Одномісний пілотований апарат від компанії Genesis Engineering Solutions. Джерело: Orbital Reef

До проекту Orbital Reef мають право приєднатися та інші компанії. Як сказав старший віце-президент з програм перспективного розвитку у Blue Origin Брент Шервуд:

Архітектуру розроблено таким чином, що її можна масштабувати безкінечно, доповнюючи основними модулями та масивами енергопостачання, а також приєднуючи модулі з обох боків. Станція може збільшуватися в довжину, що дозволяє додавати додаткові корисні потужності, порти стикувань і так далі.

Також Шервуд не виключив, що невеликі компоненти станції можуть запускатися без New Glenn, тобто. на інших носіях:

Модулі та системи великого обсягу, створенням яких займеться Blue Origin, оптимізовані для діаметра та вантажопідйомності New Glenn. Деякі з елементів менші – тому можуть запускатися і на інших ракетах. Але основним носієм у плані будівництва станції все ж таки виступить New Glenn.

Представники компаній відмовилися повідомити, скільки коштуватиме створення станції. Але Шервуд зазначив, що вартість становитиме приблизно на порядок меншу суму, ніж було вкладено у будівництво МКС.

Космічна станція Orbital Reef. На зображенні можна помітити пілотовані космічні кораблі Boeing CST-100 Starliner, надувні модулі LIFE компанії Sierra Space, а також одномісний пілотований апарат Genesis Engineering Solutions. Джерело: Blue Origin

Проект Orbital Reef бере участь у програмі NASA Commercial LEO Destinations (CLD). У рамках цієї ініціативи агентство планує підтримати створення приватних космічних станцій, що прийдуть на заміну МКС, виведення якої з експлуатації може відбутися вже наприкінці цього десятиліття. NASA очікує, що в період з 2022 по 2025 фінансовий рік на фінансування програми буде виділено до 400 мільйонів доларів США. Передбачається, що ця сума дозволить частково підтримати від двох до чотирьох проектів створення низькоорбітальних станцій.

У вересні цього року директор відділу комерційних космічних польотів NASA Філ МакАлістер розповів в інтерв’ю CNBC, що агентство отримало в рамках програми CLD приблизно дюжину пропозицій від різних компаній. Про один із них – станції під назвою Starlab – ми вже розповідали.

133 коментарів

Розгорнути всі

Будь ласка, у свій профіль, щоб коментувати пости, робити закладки та оцінювати інших користувачів. Це займає всього два кліки.

Жов 26, 2021 08:53

Как у них может выйти на порядок меньше затрат, на создание коммерческой орбиталки? Если у старой гвардии – Боинг Орбита АТК и прочие.
РН древние – одноразовые, у Безоса даже двигателя метанового нет – финальной ревизии. По самой ракете “НГ” еще конь не валялся.

Жов 26, 2021 13:45

“РН древние”
Сейчас – да. Но у ULA к тому времени скорее всего будет вулкан, они над ним усердно работают. Уже даже есть какие-то заказы. Так как новая ракета им действительно нужна, есть основания полагать, что через год она может взлететь. Плюс ко всему никто не исключает и сотрудничество других компаний, таких как rocket lab со своим нейтроном и relativity Space с их terran-R. Может (хотя и ОЧЕНЬ маловероятно) что-то даже на ангаре запустят.

Жов 30, 2021 21:36

Контент видалено за запитом автора

Жов 26, 2021 09:13

Безосу варто для початку довести до путя ВЕ-4 і налагодити їх виробництво, а вже тоді можна влізати і в інші проекти зі своїми обіцянками цяцянками у виді New Glenn.

Жов 26, 2021 09:29

Ну, БЕ-4 – года 2-3 и будет норм. Тори с него не слезет. А текущая станция – это через лет 10. Вполне нормально сейчас заниматься таким сейчас, ибо разные люди и разные этапы разработки.

Жов 26, 2021 15:27

ще 2-3 роки, це явно не сподобається ULA, вже зараз стартапери помаленько доводять до путя легкі класи РН, Rocket Lab вже потихенку підбирається до середнього класу, а сидіти і чекати ще 2-3 роки щоб потім конкурувати з креативними стартаперами це може скінчитись банкрутством для неповорких гігантів.

Жов 26, 2021 09:38

А як додавати джереда (источники) до публікації, щоб вони так “красіво” вміщувались в окему “комірку”? Шукав, але так і не знайшов.

Жов 26, 2021 14:26

Box spoiler

Жов 26, 2021 14:51

*Little spoiler

Жов 26, 2021 14:55

Розібрався, дякую.

Жов 26, 2021 10:50

Кстати, не стоит забывать и про Axiom Space с ёё станцией.
В итоге в какой-то момент на орбите может одновременно оказаться 5(!) станций – Orbital Reef, Starlab, Axiom, российская и китайская.

Жов 26, 2021 11:38

Сильно вряд ли. Из 5 перечисленных летает китайская и строится аксиом. Остальные пока дальше рендеров не продвинулись.

Жов 26, 2021 12:14

На российскую можно не расчитывать

Жов 26, 2021 20:53

поэтому пишу, что “может”
а так да, распил на распиле)

Жов 26, 2021 12:14

В итоге в какой-то момент на орбите может одновременно оказаться 5(!) станций — Orbital Reef, Starlab, Axiom, российская и китайская.4, в лучшем случае. Китайская, МКС, от Аксиом и другая частная под патронатом НАСА. Orbital Reef, Starlab – это предложения в рамках конкурса НАСА, который они огласили в марте этого года.

Жов 26, 2021 20:54

так вроде этот конкурс направлен на создание сразу нескольких станций, разве нет? По крайней мере предпоследний абзац новости об этом и говорит, если я правильно понимаю.

Жов 26, 2021 22:18

NASA will commence its support activities with the participant upon execution of the SAA, which is targeted for early fiscal year (FY) 2022 and will end those activities in late FY 2025. For purposes of the proposal, participants shall assume Phase II service contract award at the beginning of FY 2026 and transition of NASA utilization from ISS to CLD over the FY 2029-30 period. As described in section 2.3, the participant is requested to propose an Optional Period with additional milestones to achieve a CDR-level of maturity.
Это пока еще не конкурс, это пока еще стадия RFI/RFP
https://procurement.jsc.nasa.gov/CLD/

Жов 26, 2021 14:59

Дивлюсь на рендер і мою наступні емоції: Яке красіве шото!

Жов 26, 2021 17:38

– Вы станцый запустете?
– Рендеров покажем!
– Красивое…

П.С. Ну не зміг стриматись.

Жов 26, 2021 18:34

І це є пєчаль …
Я втратив віру у BO, після переносів, позовів.. Остання крапля – досвід з вирішення проблем з замовленням Amazon. Це треш …

Жов 26, 2021 19:49

Прийняття на роботу у ВО:
-Ви інженер?
-Так.
-Вмієте будувати космічні кораблі?
-Ні.
-А може вмієте гарно малювати?
-Так.
-Ви нам підходите.

Жов 26, 2021 16:31

ну при всем уважении. но что-то у них многовато рендеров и исков.
мало дел.
это мешает серьезно относиться к статье.
а так конечно все красиво. чего уж

Жов 26, 2021 19:00

А Маск не рендеры показывает,а дела,старшип скоро на орбиту полетит и там до луны с Марсом не далеко

Жов 27, 2021 15:47

Маск показывает не только рендеры. В том то и дело.
Илы вы знаете кто еще за такое время разработал и запустил что-то сравнимое?
Да и сейчас его больше бюрократия тормозит.
что в США что в Германии что в Индии

Жов 26, 2021 20:11

Это вот полезная штучка будет…. Получше летающего кресла. Такой себе космический “квадрокоптер” с системой жизнеобеспечения. Класс!!

И не только для Рифа.
Для всего что в космосе летает .

https://cdn.thealphacentauri.net/wp-content/uploads/2021/10/Oreef_03-1536×1536.jpg

Жов 26, 2021 20:17

Single Person Spacecraft (SPS)

https://genesisesi.com/projects/sps/

У них там интересно!

Жов 26, 2021 20:19

Single Person Spacecraft (SPS)

У них там интересно!

https://genesisesi.com/wp-content/uploads/2019/06/SPS-demo-01-1024×751.png

Жов 26, 2021 20:19
Жов 26, 2021 20:34

Скажу, що всі кораблі ВО мають досить специфічну форму….

https://www.meme-arsenal.com/memes/84453dd844ad84eb9c5bff768cddfbae.jpg

Жов 26, 2021 20:37
Жов 26, 2021 22:52

Это же прототип костюма Громозеки!!!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/8/8e/Gromozeka.jpg

Жов 26, 2021 23:03

Контент видалено за запитом автора

Жов 27, 2021 11:37

Тут решена самая главная проблема скафандров: что делать если нос зачесался. А тут в єтой бочке можно не только нос почесать, но и нормальный туалет организовать. Тут бы ещё кроме манипуляторов гибкие рукава приделать. Чтобы можно можно было руки высунуть.

Жов 27, 2021 17:32

Главная проблема – это пониженное давление в скафандрах чтобы их не раздувало. В таком мини-корабле атмосферное давление будет такое же как и на станции

Жов 27, 2021 20:25

Скорее ступа Яги, для выхода к космос)))

Лис 03, 2021 17:12

Скорее ступа Яги, для выхода к космос)))
Кстати, хорошая идея. Разместить всё оборудование внизу, а верх – свободен. Делай что хочешь…

Жов 29, 2021 14:31

Может пригодиться, если понадобится работать длительное время в условиях высокой радиации.

Жов 26, 2021 20:19

Какой-то винегрет из находящихся на разной стадии разработки прожЭктов. Учитывая скорость работ по старлайнеру и BE-4 срок вторая половина текущего десятилетия выглядит весьма оптимистичной. Вот что действительно радует, так это большое количество предложений по CLD от разных компаний!

“Учитывая скорость работ по старлайнеру и BE-4 срок вторая половина текущего десятилетия выглядит весьма оптимистичной.”
Вторая половина столетия как по мне)

Жов 26, 2021 22:07

Жорстка лінійність архітектури дивує. І не-компактність комплексу. Як на мене, це обмежить можливості масштабування. І ще 100% спрямованість на використання традиційних модулів традиційним способом. Фактично так, це буде просто проста заміна МКС. І нічого більше

Жов 26, 2021 22:35

Думаю що має бути спроба побудувати станцію з штучною гравітацією – The Voyager Class space station (Gateway Foundation)

https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/q_auto,w_900,c_fill,g_auto,h_506,ar_16:9/http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F210303175645-space-hotel-voyager-station.jpg

Можливо не таку велику як на картинці, але – спроба створити штучну гравітацію має бути!

Жов 26, 2021 22:46

так, без створення штучної гравітації будуть лише переспівування скайлебів-салютів-мкс

Жов 26, 2021 23:04

Великий радіус потрібен для якісної емуляції гравітації. Але для першої станції не обов’язково будувати ціле колесо. мені здається, що фрагменту колеса типу гантелі буде достатньо.

Жов 27, 2021 13:35

Она только для туристов годится. Типа полетал в центре и вернулся в каюту нормально себя чуствовать. Фишка станций, дающая научную ценность – невесомость.

Вся історія людства показує, що все рухається, від простого до складнішого, а інакше пшик).
Космос не виключення.

Жов 27, 2021 00:12

Хотел бы спросить, мог бы Старшип Илона Маска выступать в качестве станции? По объему вроде бы огромный. Просто переоборудовать под конкретные цели и станция готова. Намного дешевле чем собирать в космосе.

Жов 27, 2021 01:04

Концепции: Как Starship можно использовать как часть космических станций LEO?

https://thealphacentauri.net/99594-koncepcii-kak-starship-mojno-ispolzovat-kak-chast-kosmicheskih-stanciy-leo/

Жов 27, 2021 08:39

В теории – да.

Жов 28, 2021 19:32

Там работы будет куда БОЛЬШЕ, чем собирать готовую станцию в космосе, т.к. старшип – это всего лишь несколько миллиметров стали. То есть помимо оборудования, на орбиту нужно будет не только отдельно выводить, но и собирать на ней с нуля всю противорадиационную защиту, электроснабжение, теплоотвод, СЖО и тд и тп. Работы на десятки миссий а ля “обслуживание Хаббла”

Жов 27, 2021 00:16

Хотел бы спросить разбирающихся людей. Может ли Старшип Илона Маска использоваться как космическая Станция. Объем вроде достаточный. Можно оборудовать под конкретные задачи.

Жов 27, 2021 01:04

Концепции: Как Starship можно использовать как часть космических станций LEO?

https://thealphacentauri.net/99594-koncepcii-kak-starship-mojno-ispolzovat-kak-chast-kosmicheskih-stanciy-leo/

Жов 27, 2021 08:41

ctrl+c+ ctrl+v….

Жов 27, 2021 03:02

Как добавить картинку в комментарий?

Жов 27, 2021 03:11

Загрузите картинку куда-нибудь на другой ресурс, например imgur, а здесь опубликуйте ссылку на неё, обязательно с расширением в адресе. Jpg или другим.

Жов 27, 2021 03:05

Извините, не получилось вставить картинку из клипборда

Жов 28, 2021 12:46

Смотрю на это все и диву даюсь.
Глубоководные скафандры работают на глубинах до 300м (а это давление более 30 атм!) с автономным временем работы до 50 часов. При этом стоимость до 1млн долларов.
Представленная концепция от Genesis Engineering Solutions выглядит детской поделкой. Да, не нужна переходная камера, но с таким же успехом можно использовать дистанционно управляемый по VR аватар.
https://bykvu.com/wp-content/uploads/2015/12/16/8dc270e5f52119c08e77e080c7462d90-772×530.jpg
https://bykvu.com/ua/bukvy/16736-v-kanade-sozdali-glubokovodnyj-skafandr-stoimostyu-1-mln-doll/

Жов 28, 2021 13:48

У глубоководных скафандров давление извне, а у космических – изнутри. И это – “две большие разницы”.

Жов 28, 2021 13:54

Там дело даже не в давлении, а скорее в охлаждении…

Жов 28, 2021 15:51

Как раз повышенное внутреннее давление конструкционно легче всего реализовать,- пример алюминиевая банка с колой. При повышенном внешнем давлении малейший дизбаланс может привести к коллапсу всей системы. К тому-же одна атмосфера, это достаточно маленькое давление. Некоторые, пишут, до 0,45 атм ртом могут надуть. Скафандры, особенно пальцы рук, делают из гибких материалов, поэтому при нормальном внутреннем давлении они выпрамляются и их сложно согнуть. Вышеприведенная конструкция из сочлененных сегментов позволяет этого избежать.
Другой вопрос с системой жизненобеспечения, но ее в любом случае надо делать для космоса, что в мягком костюме, что в “банке”.

Жов 28, 2021 17:13

На картинках выглядит круто, особенно теплица с растениями. Футуристично. Посмотрим, будет ли что в реале

Жов 30, 2021 13:19

Безос не куди не поспішає! Не хай хоч щось, побудує! А потім ділиться своїми мрійними планами!

Лис 17, 2021 16:08

Может хоть эти увидят черного принца на орбите земли и покажут всему миру что это такое.