ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

2000 зірок звідки видно транзит Землі

Этот текст также доступен на русском языке

Вченим, які шукають позаземне життя слід звернути увагу на планети та зоряні системи з яких видно транзит Землі перед нашим світилом.

Зображення Землі з космосу підсвічене Сонцем. Яскравіше зображені зірки з яких бачили Землю у минулому чи побачать у майбутньому. Джерело: OpenSpace/American Museum of Natural History

Астрономи склали список з понад 2000 зірок, де можна було нещодавно, чи можна буде у найближчому майбутньому, побачити транзит Землі перед нашим світилом.

Якщо інопланетяни мають, принаймні, наш рівень розвитку технологій, вони теоретично можуть зафіксувати нашу планету. Вони навіть зможуть оцінити кількість діоксиду вуглецю в Земній атмосфері, рівень якого поступово збільшується протягом останніх сторіч з початку індустріальної революції.

У дослідженні опублікованому на сторінках журналу Nature, розповідається про новий метод пошуку позаземного життя. «Хто сидить у першому ряду? Для кого ми будемо інопланетянами?», – питає Ліза Калтнегер, керівник дослідження з Університету Корнелла в місті Ітака, штат Нью-Йорк.

Системи, які вже могли помітити нашу планету, мають цікавити людство в першу чергу. Нас слід бути готовими до можливої комунікації з іншими живими організмами.

Рух зірок з часом

Звичайно вчені вже досліджували цю проблему, проте їм вперше вдалося об’єднати всі дані в одному часовому проміжку. Зірки рухаються і з плином часу, вони втрачають можливість знаходитись на прямій Сонце–Земля–Х (система з якої ведуть спостереження). Проаналізувавши навколишній космос, вчені змогли визначити звідки було видно Землю останні 5000 років існування людської цивілізації та звідки можна буде побачити Землю в наступні 5000 років існування нашого світу.

Вивчаючи це питання астрономи розширюють список планет, які «мали непогані шанси зафіксувати та вивчити Землю», – пояснює Софія Шейх, астробіолог з Науково-дослідного інституту в Берклі (SETI), штат Каліфорнія.

Вчені змогли провести таке масштабне дослідження завдяки 3D карті, які склала космічна обсерваторія Gaia від ЄКА. Ліза Кальтенеггер у співпраці з Джекі Фаерті, астрономки з Американського музею природознавства у Нью-Йорку, проаналізувала карту Gaia, щоб визначити зорі з яких було чи буде видно транзит Землі.

Через те, що більшість зірок знаходиться в іншій площині ніж наша Сонячна система, вибірка досить невелика, розповідає вона. З 330 000 зірок, що знаходяться на відстані до 100 парсек від Землі, лише 2043 можуть добре розгледіти Землю.

З них 1715 мають гарну позицію, щоб помітити Землю в останні 5000 років. Ще 319 зірок будуть в змозі побачити Землю наступні 5000 років. Доведено, що 7 з 2034 мають планети, проте очевидно, що це не остаточні результати. Вчені впевнені, що значно більше систем мають екзопланети на котрих може існувати життя.

Знайти Землю можна таким самим методом, яким астрономи вже відкрили тисячі планет. Відслідковуючі регулярне падіння яскравості зірки, ми можемо відкрити планету, що обертається навколо неї.

Місця у першому ряду

Аналізуючи результати дослідження, інші астрономи можуть сфокусуватись свою увагу на зірках та планетарних системах, що бачать нас та можливо мають змогу почути. «Ви гарно полюватимете, якщо знаєте, де знаходиться здобич», – коментує Сет Шостак, астроном з Інституту SETI в Маунтін-В’ю, штат Каліфорнія.

З тих зірок, що вчені ідентифікували раніше, вони відібрали 75, що знаходяться досить близько (30 парсек) та вже отримали перші радіосигнали людства. Кальтенеггер впевнена, що це гарні цілі для подальших досліджень, бо якщо там є інопланетяни, вони вже почули та побачили нас.

Деякі зірки з відкритими екзопланетами, звідки можна угледіти Землю

Зірка Початок Кінець Загалом Коли
Росс 128 (сзр. Діви, 11 св.років) 3057 років тому 900 років тому 2158 років минуле
Зоря Тігардена (сзр. Овен, 12 св.років) 29 років від сьогодні 438 років від сьогодні 410 років майбутнє
GJ 9066 (15 св.років) 846 років від сьогодні 1777 років від сьогодні 932 років майбутнє
TRAPPIST-1 (сзр. Водолія, 39 св.років) 1642 років від сьогодні 4012 років від сьогодні 2371 років майбутнє

Деякі з цих зірок дуже перспективні, наприклад, система TRAPPIST-1 (12 парсеків), де вже знайдено 7 землеподібних планет. Рух TRAPPIST-1 дозволить побачити транзит Землі у 3663 році.

Деякі астрономи та фантасти впевнені, що чужинці можуть будувати «мегаструктури», що обертаються навколо материнських зірок впливаючи на їх яскравість.

Деякі вчені кажуть, що людству треба бути готовим до того, що очі з TRAPPIST – 1 поглянуть на нашу планету. «Можливо нам треба замислитись над встановленням транзитної мегаструктури, щоб полегшити їм справу», – коментує Рене Геллер, астрофізик з Інституту дослідження Сонячної системи Макса Планка в місті Геттінген, Німеччина.

Alexandra Witze, Nature (23 червня 2021)

Посилання на оригінал

Увійдіть, щоб читати ще 15 коментарів, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Чарівний Wall-E

Заглавна картинка добре демонструє і зворотнє. Яку мізерну долю ми самі можемо бачити транзитом. Вузенька стрічечка в 4Pi стерадіан

Зворушливий Вернер фон Браун

Якщо б були ті що чують нас , то ми б напевно чули їх.)))

Якісний Марк Уотні

Караул, нас никогда не увидят! Когда Земля проходит через Солнце, то для наблюдателей мы обращены ночной стороной, и ... самое интересное, у нас она самая яркая, в огнях городов))) Надо создать зонтик планетарного масштаба, и складывая и раскрывая его, можно "транзитом" передать послания.