PopularEditorialNewBest

REGOLIGHT — Ще одна спроба будівництва з місячного грунту

В закладки

З 2015 по 2018 група дослідників з DLR – German Aerospace Centre, Space Applications Services, LIQUIFER Systems Group, COMEX та Bollinger Grohmann Schneider проводили дослідження та практичні експерименти по спіканню матеріалів, схожих по складу на місячний реголіт.

Спікання п’яти різних імітаторів виявило помітну роль плагіоклазу,- активного мінералу, що впливає на температуру спікання. Однак мінерал ільменіт не порушував процес спікання, як вважалося раніше. Що стосується атмосфери спікання, вакуум позитивно впливав на процес спікання, знижуючи температуру спікання та збільшуючи міцність матеріалу.

Ідея проекту полягала в тому, щоб спікати імітатор місячного реголіту пошарово у фокусній точці концентрованого сонячного світла. Проблема використання сонячного світла полягала в тому, що різні перешкоди, такі як зміна температури повітря чи хмарність, змінювали концентрацію потоку світла. Тому експериментальна установка була адаптована, за рахунок використання ксенонових ламп, як джерела світла. Таким чином, процес сонячного спікання може тривати кілька годин при постійному освітленні. Дослідження механічних властивостей показало, що матеріал має подібну міцність з гіпсом. Останні спечені деталі, які мають дещо менші розміри, виявилися більш міцними через скорочення часу охолодження між шарами. Очікується, що удосконалення цієї технології в найближчому майбутньому виявиться корисним для забезпечення надійного радіаційного щита для астронавтів, на поверхні Місяця

Фото готового матеріалу. Стрілки показують шлях сонячного променя. Жовті криві вказують кривизну кожного шару

Зрозуміло, що перш за все необхідно відпрацювати технологію спікання, беручи до уваги те, що місячний грунт не є «сухим» і гази, що виділятимуться при нагріванні спінюватимуть структуру готового матеріалу.

Фото столу з матеріалом після спікання

Дослідники пробували різні варінти руху променя світла, задля зменшення часу охолодження шарів між собою і отримали позитивні результати. Окрім самого світлового променя, на формування впливала основа, на який подавався імітатор реголіту. Вчені вважають, що найкращим чином підходять спінені керамічні блоки, що погано розсіюють тепло та витримують високі температури.

Фото зразку №6, очищеного від пилу

Виконувалося спікання і в тигелі, при цьому матеріал не так спікався, як плавився.

Фото зразку після спікання в тигелі
Фото зразку трикутної форми до очищення (зліва) і після (справа)

Що ж стосується захисту від радіації, то згідно з дослідження для захисту достатньо покриву товщиною 70 см.

Залежність отриманої дози радіації від щільності матеріалу для захисту від неї. (Rad Worker Limit- максимальна доза, дозволена для працівників установ з дослідження радіації)

Войдите, чтобы видеть ещё 25 комментариев, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.
Ложный Starman

Хід думок правильний. Але чому б не піти далі і не готувати розплав, з якого тягнути волокна, як те роблять скрізь із базальтом? Бо спечений реголіт, що має міцність гіпсу, навряд чи підійде в якості конструкційного матеріалу для споруд. А спікати його, аби створити протирадіаційні блоки огородження теж сумнівне рішення в порівнянні з тим, що можна просто присипати, неспеченим реголітом, житлові приміщення. З тим самим, або й кращим протирадіаційним успіхом. Поки що я не бачу, куди такий матеріал можна масово задіяти на будівництві Місячної колонії

Отличный Армстронг Н.

Я вважаю, що спочатку треба робити надувні конструкції по принципу дитячих надувних атракціонів. Зовні нашити великих карманів, в яки засипати реголіт. Тиску повітря всередині вистачить щоб в умовах місячного тяжіння тримати шар реголіту у декілька метрів. Також треба розташовувати базу в таких широтах, щоб сонце було низько. Тоді можна ще й бруствер з реголіту спорудити на шляху сонячного проміння. Також треба пов'язати розташування бази з галактичним випромінюванням, щоб галактичне ядро було з протилежного від бази боку Місяця якмога більший період часу в процесі обертання Місяця. Потім - розвивати технологій так, щоб принаймі прості, але масивні деталі обладнання виробляти на місяці. І на базі цього - це буде наступний етап - закопуватися вглиб шару реголіту і вже тоді потрібне буде оце спікання.

Экономный Майор Том