ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Перший зафіксований космічний ураган викликав «опади електронів»

Этот текст также доступен на русском языке

Верхні шари Атмосфери Землі підготували дослідникам нову загадку.

Вивчення «космічного урагану» може стати доказом існування подібних структур на інших небесних тілах. Credit: Qing-He Zhang

Супутники виявили безпрецедентний космічний ураган в верхніх шарах атмосфери нашої планети. Чи можуть такі явища траплятись на інших небесних тілах?

Раніше вчені вже фіксували урагани в нижніх шарах атмосфери Марса, Юпітера та Сатурна. Дещо подібні феномени трапляються навіть на Сонці (сонячні торнадо). Проте існування космічного урагану довго залишалось таємницею. Ніхто до цього не міг точно виявити схеми циркуляцій, які б своєю формою нагадували тропосферний ураган.

Цін–Хе Чжан (Qing-He Zhang) з Університету Шаньдун (Китай) та його колеги використали дані супутникових спостережень, щоб віднайти космічний ураган в зоні північного магнітного поля Землі. Вони виявили, що структура сформувалась не в повітрі, а в плазмі, іонізованому газі, який можна знайти в будь-якому куточку Сонячної системи, включаючи верхні шари атмосфери нашої планети. Як і в поверхневих аналогах, космічний ураган мав спокійну центральну зона (око урагану), декілька спіральних рукавів та потужну циркуляцію. Йому також були притаманні опади але замість крапель води, вчені знайшли зарядженні потоки електронів.

На думку авторів, саме 3–D модель зможе відобразити всі особливості цієї структури та пролити світло на процес формування урагану. Представлена вченими гіпотеза свідчить, що подібні космічні урагани можуть існувати на інших космічних тілах за наявності магнітного поля.

Nature Communications (21 лютого, 2021)

Посилання на оригінал: https://www.nature.com/articles/d41586-021-00493-2

Прим. перекладача: Ця стаття була свого рода анонсом великого дослідження, яке вже опоблікувало Nature. Я вже переклав його але опублікую через декілька місяців.

Увійдіть, щоб читати ще 8 коментарів, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Вдала Аліса Селезньова