ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Вчені представили карту розподілу води на Південному полюсі Місяця

Этот текст также доступен на русском языке
Візуалізація даних спостережень обсерваторії SOFIA. Чим темніший колір – тим вища концентрація води. Зображення: NASA’s Goddard Space Flight Center Scientific Visualization Studio | Ernie Wright

Аналіз даних інфрачервоної обсерваторії SOFIA, яка припинила свою роботу у вересні 2022 року, дав змогу скласти деталізовану карту розподілу води на Місяці. Робота дає підказки про те, як вода може переміщатися по поверхні нашого супутника, особливо біля Південного полюса, який є важливою частиною майбутніх космічних досліджень. Результати роботи дадуть цінну інформацію для майбутньої програми Artemis, в рамках якої планується висадка астронавтів у південних приполярних регіонах Місяця.

Нова карта охоплює близько чверті зверненої до Землі частини Місяця. З огляду на велику площу, вчені можуть визначити, як вода пов’язана з особливостями поверхні. Замість того, щоб оцінити абсолютну кількість води в регіоні, дослідники порівняли дані з Південного полюса з відносно сухою екваторіальною областю, щоб побачити, як змінюється її концентрація – було виявлено, що вона зростає на тіньових схилах гір і кратерів.

Чи є поява води на Місяці результатом стародавніх вулканічних процесів, чи її було занесено на супутник кометами й астероїдами – питання, яке спостереження SOFIA залишили відкритим. Підсумки нинішньої роботи будуть корисні для майбутньої місії NASA VIPER – однойменний місяцехід спробує зрозуміти походження води на Місяці та визначити ступінь її поширення.

Однак навіть зараз стає зрозуміло, що Місяць містить набагато більше води, ніж передбачалося раніше. Наразі вчені аналізують архівні спостереження SOFIA за іншими ділянками нашого супутника, які будуть корисні для наступних місячних місій, пов’язаних із програмою Artemis.

Увійдіть, щоб читати ще 1 коментар , брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.