ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Команда науковців готується до запуску радіотелескопа LuSEE Night на зворотний бік Місяця

Этот текст также доступен на русском языке
Погляд художника на радіотелескоп діаметром 1 кілометр на зворотному боці Місяця. Джерело: Vladimir Vustyansky

На сьогодні астрономи ще не мають повної карти радіовипромінювання нашого Всесвіту. Її отриманню перешкоджає сама Земля, яка є дуже шумною на радіочастотах, особливо нижче 20 мегагерц – іоносфера “тріщить” і затуляє випромінювання від інших джерел. Окрім того, ми самі глушимо їх, коли користуємося низькочастотними хвилями для зв’язку та радіолокації.

Найкращий спосіб зменшити вплив такого забруднення – віддалитися від нього. Для цього ідеально підходитиме зворотний бік Місяця, тоді як передній – блокуватиме радіохвилі з Землі. А слушним часом для спостережень буде місячна ніч, оскільки Сонце також є значним джерелом радіовипромінювання.

Наразі безпосереднє будівництво обсерваторій у таких місцях є складним завданням, тому науковці почали з простішого. LuSEE Night – невеликий радіотелескоп, який планують доставити на зворотний бік Місяця в однойменній місії вже у 2025 році. Він складається з двох шестиметрових антен та містить набір інструментів. Технологічно цей апарат багато в чому наслідує сонячний зонд Parker Solar Probe. У режимі спостережень він працюватиме, не створюючи радіоперешкод, після чого надсилатиме дані на орбітальний місячний апарат, який, зі свого боку, передаватиме їх на Землю.

Команда місії сподівається зафіксувати одні з перших радіовипромінювань Всесвіту на дуже низьких частотах. Зокрема, це хвилі від космічних променів, що обертаються навколо магнітних полів нашої галактики, а також від далеких яскравих об’єктів – наднових та білих карликів.

Увійдіть, щоб читати ще 3 коментаря, брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.
Веселий Дмітрій Олєговіч

Как я понял это только первые шаги. До километровой тарелки ещё шагать и шагать. Следующий шаг это FARSIDE и спутник на орбите.

Прекрасний Ілон