ПопулярнеРедакціяСвіже
КращеОбговорюване

Астроном показав рух екзопланет за зібраними за 12 років даними

Этот текст также доступен на русском языке
Рух екзопланет у системі HR 8799. Відео: Jason Wang | Northwestern University

У листопаді 2008 року астрономи вперше змогли виявити екзопланети методом прямого спостереження. Їх знайшли біля зірки HR 8799 віком 30 мільйонів років, розташованої від нас на відстані 133 світлових років у сузір’ї Пегаса. Система одразу зацікавила астрофізика Джейсона Вана – подавши з колегами заявку в обсерваторію Кека, вони почали її щорічні спостереження.

Після семи років збору даних було створено перше таймлапс-відео руху екзопланет системи. Тепер же астрофізик оновив його і в 4,5 секундах показав весь 12-річний період спостережень.

Важко спостерігати планети з орбіти. Ми не побачимо руху Марса або Юпітера, оскільки ми з ними в одній системі. Астрономічні події відбуваються або занадто швидко, або занадто повільно порівняно з часом нашого життя. Це відео показує рух планет у більш звичних нам масштабах.

Джейсон Ван, астрофізик

Ван використовував технологію адаптивної оптики для корекції спотворень картинки, спричинених турбулентністю атмосфери Землі, а також коронографи, які дають змогу приглушити світло від материнської зірки. Завдяки спеціальній обробці відео вдалося згладити прогалини в даних, і рух екзопланет вийшов плавним, а не “стрибаючим”.

У результаті роботи вийшло відео з чотирма плаваючими точками – масивними газовими гігантами, які обертаються навколо HR 8799. Щоб зробити повний оберт, найближчій до зірки планеті потрібно близько 45, а найвіддаленішій – майже 500 років.

Тепер Ван із колегами вивчають світло від зірки та її планет, щоб зрозуміти їхній склад.

Увійдіть, щоб читати ще 1 коментар , брати участь в обговореннях та не бачити рекламу.