PopularEditorialNewBest

NASA reviews private space station proposals, expects to save over $1 billion annually after ISS retires

NASA received about a dozen proposals from companies to build private space stations that would replace the International Space Station later this decade.

CNBC
Войдите, чтобы видеть ещё 28 комментариев, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.
Исключительная Лилу

Хм.... >NASA last year estimated that the Commercial Crew program alone saved the agency between $20 billion and $30 billion, while funding development for two spacecraft, rather than just one.  Это они по аналогии с SLS+Orion считали что ли?

Трогательный Эрролович

Ключовим бачу це "Приватні космічні станції "можуть бути дуже великими, але НАСА буде платити лише за ту частину, яка нам потрібна". Синергічно до потреб Маска, якому все одно буде потрібен склад. Міг би десь в закутку метанового бака вигородку втулити і здавати її НАСА. За чверть ціни утримання МКС

Качественный Фёдор Дмитриевич

Лёгкое напоминание о том, что скоро кого-то выберут далее. Ну, и также подтверждают своё дальнейшее развитие направления сотрудничества с частным бизнесом, когда НАСА заказывает услугу, а не полностью всё оплачивает.