PopularEditorialNewBest

Скупчення чорних дір може пояснити рельєфність Галактики

В закладки
Хоча чорні діри (зліва, оточена диском гарячого газу ) часто поглинають матерію зірок, їх гравітація також може збивати. Художнє бачення Credit: ESA, NASA and Felix Mirabel

Дифузна будова Чумацького Шляху може бути наслідком діяльності чорних дір, які жбурляли зірки.

Довгий «хвіст» давнього зоряного кластера може бути наслідком впливу прихованої групи чорних дір. Вони викидають зірки назовні, а галактичні сили виштовхують їх у темряву космосу.

Астрономи класифікували скупчення зірок Паломар 5 (Palomar 5), як глобальний кластер (global cluster). Це – майже сферичне угрупування давніх зір, яке знаходиться на відстані 20 000 парсек від Землі. Паломар 5 – досить рельєфний або, точніше сказати густонаселений, як для подібних кластерів в Чумацькому Шляху. Проте Марк Гілес з Барселонського університету, Іспанія разом зі своїми колегами знайшли доказ того, що колись цей кластер міг мати у своєму складі, ще більше зірок.

Вчені змоделювали еволюцію безлічі зірок кластеру Паломар 5 протягом 11,5 мільярдів років. Кращі моделі вийшли з застосуванням чорних дір у вихідних даних. Їх гравітація виштовхувала зорі та створила той пошматований хвіст, який ми бачимо сьогодні.

Вчені впевнені, що Паломар 5 повністю «загубить» всі свої зірки протягом мільярда років. Там залишаться лише чорні діри.

Nature Research highlight (21 липня 2021)

Посилання на оригінал тут.