ПопулярноеРедакцияСвежее
ЛучшееОбсуждаемое

JWST отримав надійний протисонячний захист

Трохи нижче до вашої уваги пропонується матеріал з сайту провідного українського інформаційного телеканалу «Прямий» про успішні випробування захисного протисонячного екрана для космічного телескопу Джеймса Вебба. Публікація базується на оригінальному повідомленні NASA.

Успішні випробування захисного протисонячного екрана для космічного телескопу Джеймса Вебба.

(Для отримання зображення в максимальній якості перейдіть за посиланням)

Особисто я звернув увагу не стільки на сонячний щит апарата, як на той факт, що його розмістять в Лагранжі L2 системи Сонце-Земля. Річ в тім, що вже давно і з багатьох приводів чую звідусіль про різні плани використання лагранжів. Як сонячно-земельних, так і земельно-місячних.

Цікаво, як саме будуть «натоптувати» ті відносно невеличкі району простору різноманітним і різнорідним реманентом? І які будуть правила співіснування залізяк в тому Лагранж-гуртожитку?

А ще мене дуже потішив напис на тому ковпаку (чи то шапочка з фольги?), в самому центрі дзеркала телескопа. От що значить — нічого не лишати на «русскій авось», на волю випадку.

«Прибрати перед запуском»

Власне, текст матеріалу

Американське космічне агентство NASA завершило випробування сонячного щита космічного телескопа Джеймса Вебба (NASA’s James Webb Space Telescope або JWST), який повинен захистити флагманську обсерваторію від сонячного випромінювання.

Запуск і подальше розгортання JWST надзвичайно складні. Щоб поміститися в обтічнику своєї ракети Ariane 5, масивна конструкція буде складена, як орігамі. Після досягнення орбіти настане напружений період, коли телескоп буде розгортатися.

Цей складний процес почнеться, коли JWST розгорне сонячну батарею, яка забезпечить її енергією в ході місії. Вийшовши за орбіту Місяця, JWST розгорне свої піддони для захисту від сонця і розширить вежу, яка відокремлює структуру телескопа від захисного елемента. Потім повільно звільнятимуться мембрани сонячного щита

Якщо все піде за планом, телескоп буде розміщений на гало-орбіті в точці Лагранжа L2 системи Сонце — Земля, яка знаходиться на відстані приблизно 1,6 млн км від Землі. Однак успіх телескопа повністю залежить від характеристик його сонцезахисного екрану.

Повністю розгорнутий сонцезахисний екран приблизно дорівнює довжині тенісного корту. Структура складається з п’яти окремих шарів полімеру, відомого як Kapton. Після запуску нижня сторона сонячного щита буде орієнтована так, щоб постійно бути зверненою до Сонця, занурюючи структуру телескопа в вічну тінь.

Нещодавно завершений тест екрану являє собою важливий етап на шляху до запуску.

Зараз команда зайнята перепакуванням сонцезахисного екрану, перш ніж проводити подальші електричні і механічні випробування. Потім JWST піддасться ще одному змодельованому розгортанню.

Оновлено 2019.10.26

Дякувати пані DAS і кінокомпанії Alpha Centauri ми можемо побачити чудову анімацію  «одіссеї» телескопа до місця призначення, з усіма супутніми еволюціями конструкції

Войдите, чтобы видеть ещё 4 комментария, участвовать в обсуждении и не видеть рекламу.
Тревожный Сергей Королёв

Комментарии автора удалены по его просьбе

Прекрасный Бори Труно

Дякую, цікава стаття. Сподіваюсь запуск цього багатостраждального телескопа переносити більше не будуть) Доречі - якщо не помиляюсь, одною з причин затримки і переносів запуску була якраз проблема з захисним екраном (фірма-підрядчик неякісно його виготовила, і він вийшов з ладу ще під час тестів на Землі)?